Visuell identitet, digitale flater og kommunikasjon for Noddi.
I arbeidet med nettsiden noddi.no jobbet vi etter prioritert backlog. I tillegg til et par viktige forretningsbehov, fokuserte vi på det brukerene ville lure på i møte med tjenesten. Innsikt om brukerne hentet vi fra tidligere spørreundersøkelser, samt kjappe brukertester.
Booking og administrering av bestillinger gjøres i et system Noddi allerede hadde. Vi leverte design og så på innhold i denne flyten, slik at brukeropplevelse og identitet ville henge sammen på tvers av de digitale flatene.
Noddi har som mål å gjøre bilhold enklere. Kunden forteller hvilke tjenester de ønsker, og så kommer Noddi dit bilen står parkert.
Med Noddi slipper man å bruke tid på å dra til verksted eller vaskehall. Man kan også være trygg på at vannforbruket holdes lavt med dampvask, og at de ansatte har skikkelige arbeidsvilkår.
Navnet «Noddi» kommer fra en idé om et vennlig nikk (fra engelsk “nod”). Et type nikk du kanskje ville gjort om du så bilen du parkerte skitten i går, nå har blitt vasket.
Vi har tatt med nikket i animasjonene. Elementene på nettsiden «nikker» til brukeren i det de lastes inn eller interageres med.
Enkle, men like fullt vennlige og presise visuelle grep bygger opp om identiteten.
Illustrasjoner