Rederiet NCL satser hardt på innovasjon i en tradisjonsbundet bransje.
Design fra Antwerpen til Ålesund
Fra den norske vestkysten tilbyr det lille familieeide rederiet NCL logistikktjenester via sjøveien til resten av Europa. De ønsker å tilby fremtidens transportløsninger jo før jo heller, og vi har bidratt med ny visuell identitet og nye og mer effektive nettsider.
En bransje i endring
Både teknologien og forretningsmodellene innen transportsektoren utvikler seg i rivende fart, med tjenester som Uber, Nimber, Xeneta og selvkjørende kjøretøy til lands og vanns. For NCL er det viktig å møte konkurransen, jobbe smart og tenke nytt.
Rotfestet i virkeligheten
Med stor respekt for arv og historikk har vi modernisert og laget nye visuelle verktøy som er inspirert av NCLs virksomhet i den fysiske verden; vann, vind, stål og bevegelse av store ting til sjøs.
«Ikke bare har leveransene vært estetisk flotte, men vi har også gjort et kvantesprang med tanke på brukervennlighet.»
Ada JakobsenMarkedssjef i NCL
Alle visuelle verktøy er godt dokumentert i en merkevarehåndbok for ansatte, samarbeidspartnere og leverandører.
På riktig sted til riktig tid
For kundene til NCL er det viktig å kunne planlegge sendinger og spore skip. Nettstedet er integrert med eksterne systemer slik at kundene alltid har oppdaterte data tilgjengelig.
Resultater
Prosjektet startet som et oppdrag der vi skulle redesigne en rutetabell, men endte med at NCL lot oss lage en helt ny visuell identitet, tatt ut i alt fra ikoner og farger på nettsidene, til farger og logo på containere og skipssider. Ja, også et helt nytt nettsted med en løsning for rutetabell og prisforespørsler som er helt unik i shippingbransjen.
Utmerkelse i Visuelt
NCL.NO vant diplom i Visuelt 2020 i kategorien Tjenester og verktøy.