Et verktøy for salg og kundehåndtering i digitale produktbedrifter.
Vi utfordrer kjempene
En liten norsk startup ønsket å utfordre Salesforce og Hubspot i CRM bransjen. Hvor vanskelig kunne det være? Behalf ble med helt fra starten.
Merkevare som skiller seg ut
Breyta konkurrerer i en teknisk bransje preget av sjelløse merkevarer og generiske brukeropplevelser. Resultatet blir at alle tjenester ligner på hverandre.
Vi ønsket å være annerledes og navnet gjenspeiler dette – Breyta er islandsk for endring.
Å gjøre det kompliserte enkelt
Vi ønsket å gjøre tekniske og uoversiktlige kundedata forståelige, og bruker design for å fortelle en historie om kunden.
Datamodellen har blitt skrevet om tre ganger og teamet har hatt tøffe diskusjoner rundt tekniske spørsmål som enitity resolution, data conflicts og scoring models.
En del av teamet
Designere og utviklere fra 8 land har jobbet side om side for å lage en tjeneste som løser reelle brukerproblemer, pakket inn på en litt annerledes måte.
«Breyta henter nær 50 millioner kroner»
Shifter09. september 2022
Investorer først
Gründerne ønsket fokus på salg og presentasjon helt fra start. Vi valgte derfor tidlig å bruke tid på utforming av narrativet rundt Breyta, og fokuserte på salgsflatene.
Visuell identitet, landingssider og raske prototyper bidro til at Breyta i 2022 hentet investeringer på 50 millioner kroner, og dermed kjøpte seg mer tid og mulighet til å fortsette utvikling av et ambisiøst produkt.
«Jeg visste jeg ville jobbe med Behalf fra dag 1. De lager ikke bare noe som føles og ser bra ut, men som også fungerer bra for brukerne.»
Chris MoenCEO & Grunnlegger av Breyta
Jobbe for aksjer
Behalf gikk inn som Founding design partner til Breyta og jobbet for aksjer det første halvåret. Det gjorde at det ferske selskapet fikk senior design kompetanse inn fra start.
Vi jobber gjerne for sweat equity om vi har tro på en startup. Da er vi med å tar risiko fra et tidlig tidspunkt og bidrar til at selskapet får en best mulig start.
Bygge selvstendige team
Vi er ikke lengre en del av teamet hos Breyta, og det er meningen.
Vi kan fylle de rollene som mangler tidlig i en startup, slik som Product lead, Design lead og Tech lead. Men i det lange løp bør det ansvaret flyttes inhouse.
I Breyta deltok vi i rekruttering og onboarding av flinke designere og produktledere som nå har tatt over arbeidet.
Resultater
Hentet 50 millioner kroner
Breyta sikret seg tidlig en solid investeringsrunde på 49,7 millioner kroner. Blant annet med norske Snö Ventures og nederlandske Peak.
Medvirkende
Breyta
Vi har jobbet sammen med et solid team internt i Breyta bestående av teknologer, designere, marked og salg.
Børge Bredenbekk
Illustrasjoner.
Boitano
Founding tech partner.
Behalf
Founding design partner. Visuell identitet, produktdesign, UX og designsystem.