Breyta
Breyta

Et verktøy for salg og kundehåndtering i digitale produktbedrifter.

Vi utfordrer kjempene

En liten norsk startup ønsket å utfordre Salesforce og Hubspot i CRM bransjen. Hvor vanskelig kunne det være? Behalf ble med helt fra starten.

Skjermbilde av breyta.io

Breyta leverer en tjeneste som er rigget for produktledet salg og oppfølging som setter brukeren i førersetet.

Merkevare som skiller seg ut

Breyta konkurrerer i en teknisk bransje preget av sjelløse merkevarer og generiske brukeropplevelser. Resultatet blir at alle tjenester ligner på hverandre.

Vi ønsket å være annerledes og navnet gjenspeiler dette – Breyta er islandsk for endring.

Illustrasjon av en sjømann med sekstant som navigerer etter stjernene (illustratør: Børge Bredenbekkrasjon)
  • To typesnitt: Tartuffo and Suisse Int'l
  • Breyta logo på gul bakgrunn

I konseptet møtes det gamle og det nye. På samme måte som stjernekart og kompass en gang hjalp eventyrere å navigere, vil vi hjelpe brukerne å se mønstre og sammenhenger i kundedata.

Eksempler fra grensesnittet
  • Illustrasjon av en hånd som tegner stjernebilder (illustrasjon: Børge Bredenbekk)
  • Ikon eksempler

Den overordnede merkevaren og alle designprinsipper er blitt utformet parallelt med at produktet har tatt form.

Å gjøre det kompliserte enkelt

Vi ønsket å gjøre tekniske og uoversiktlige kundedata forståelige, og bruker design for å fortelle en historie om kunden.

Datamodellen har blitt skrevet om tre ganger og teamet har hatt tøffe diskusjoner rundt tekniske spørsmål som enitity resolution, data conflicts og scoring models.

En del av teamet

Designere og utviklere fra 8 land har jobbet side om side for å lage en tjeneste som løser reelle brukerproblemer, pakket inn på en litt annerledes måte.

  • Breyta teamet
  • To kolleger foran en skjerm
  • Sjakkspill på en firmasamling
  • Avslapning og sol på en firmasamling

Vi fungerer best når vi blir en del av teamet. Standups, workshops og diskusjoner rundt kaffemaskinen er viktige flater å delta på. Breyta inviterte oss til sine strategisamlinger og julebord.

«Breyta henter nær 50 millioner kroner»

Shifter09. september 2022

Investorer først

Gründerne ønsket fokus på salg og presentasjon helt fra start. Vi valgte derfor tidlig å bruke tid på utforming av narrativet rundt Breyta, og fokuserte på salgsflatene.

Visuell identitet, landingssider og raske prototyper bidro til at Breyta i 2022 hentet investeringer på 50 millioner kroner, og dermed kjøpte seg mer tid og mulighet til å fortsette utvikling av et ambisiøst produkt.

Lysbilde fra en salgspresentasjon

Utdrag fra en av Breyta's salgspresentasjoner. Vi var med å utarbeide investorpitch og salgsmateriell.

«Jeg visste jeg ville jobbe med Behalf fra dag 1. De lager ikke bare noe som føles og ser bra ut, men som også fungerer bra for brukerne.»

Chris MoenCEO & Grunnlegger av Breyta

Jobbe for aksjer

Behalf gikk inn som Founding design partner til Breyta og jobbet for aksjer det første halvåret. Det gjorde at det ferske selskapet fikk senior design kompetanse inn fra start.

Vi jobber gjerne for sweat equity om vi har tro på en startup. Da er vi med å tar risiko fra et tidlig tidspunkt og bidrar til at selskapet får en best mulig start.

Illustrasjon av en sjømann med kikkert (illustrasjon: Børge Bredenbekk)

Bygge selvstendige team

Vi er ikke lengre en del av teamet hos Breyta, og det er meningen.

Vi kan fylle de rollene som mangler tidlig i en startup, slik som Product lead, Design lead og Tech lead. Men i det lange løp bør det ansvaret flyttes inhouse.

I Breyta deltok vi i rekruttering og onboarding av flinke designere og produktledere som nå har tatt over arbeidet.

Resultater

Hentet 50 millioner kroner

Breyta sikret seg tidlig en solid investeringsrunde på 49,7 millioner kroner. Blant annet med norske Snö Ventures og nederlandske Peak.

Medvirkende

Breyta

Vi har jobbet sammen med et solid team internt i Breyta bestående av teknologer, designere, marked og salg.

Børge Bredenbekk

Illustrasjoner.

Boitano

Founding tech partner.

Behalf

Founding design partner. Visuell identitet, produktdesign, UX og designsystem.

Remin:Design og utvikling av 220 kommuners viktigste verktøy for smittesporing under pandemien.