EMPET

Ny visuell identitet og nettside for en ny posisjon i markedet.

Rigge for skalering

Veterinærkjeden EMPET ønsker å modernisere merkevaren og å skille seg ut i et stadig mer konkurransedyktig marked. Resultatet er blitt en ny visuell identitet med nye moderne nettsider som er rigget for skalering.

EMPET, en veletablert landsdekkende kjede av dyreklinikker med sitt hovedkontor i Lillestrøm, har gjennomgått en spennende utvikling de siste årene. Med en historie som strekker seg tilbake til 1985, har EMPET vokst til å omfatte 35 klinikker og over 500 dedikerte ansatte, og behandler hvert år mer enn 100 000 kjæledyr.

Tett samarbeid fra start til lansering

Behalf ledet an i utviklingen av en helhetlig ny visuell identitet, et fleksibelt designsystem og oppdaterte nettsider. Disse endringene tar sikte på å ikke bare gjenspeile EMPET som en enhet, men også å imøtekomme de unike behovene til de ulike klinikkene spredt rundt i landet.

Som en del av oppdateringen av merkevaren har EMPET også forsterket sin bildebank med assistanse fra Bow og spisset kommunikasjonsstrategien sammen med Christoffer Leborg.

La oss ta en titt

Gjennom det nylig implementerte kommunikasjonskonseptet «La oss ta en titt» ønsker EMPET å fremheve den tilgjengeligheten og vennligheten man vil møte når man søker hjelp hos deres veterinærer.

Den overordnede målsetningen er å skape en inkluderende atmosfære hvor alle føler seg velkomne, uten at det oppleves som klinisk eller upersonlig. Med det oppdaterte nettstedet ønsker EMPET å gjøre det enklere for besøkende å utforske det brede spekteret av tjenester og finne kontaktinformasjon for de ulike klinikkene.

«Det er sjeldent vi får en så ryddig og klar fotobrief som det Behalf sendte oss i forbindelse med dette prosjektet.»

Pernille Münster, prosjektleder i Bow

Vi lagde også maler og utsnitt til sosiale medier, som sørger for et helhetlig uttrykk på tvers av kanaler.

«Sammen med Behalf og Bow har vi fått et digitalt uttrykk og et produkt som er rigget for vekst, lar oss skalere og utvikle tilstedeværelsen og tjenestene på nett.»

Magnus Pettersen, markedssjef i EMPET

Fornyet visuell identitet

Behalf har sammen med EMPET utformet en ny merkevarestrategi og identitet som ikke bare er moderne, men som også er tilpasningsdyktig i å støtte EMPETs fremtidige vekst. Samtidig opprettholdes den varme og menneskelige tilnærmingen som er en del av kjernen i deres virksomhet.

Rigget for skalering

Med et voksende sett av dyreklinikker hadde EMPET utfordringer med å holde tritt med endringer av åpningstider, priser og ansatte på tvers av kjeden.

De trengte et nettsted som ville gjøre det mulig for å skalere opp virksomheten uten å måtte øke størrelsen på webredaksjonen.

Nettstedet ble utviklet med tette integrasjoner mot kjedens pasientjournalsystem Provet og Google Business som gjør at det viktigste innholdet blir hentet fra disse. Endringer av åpningstider, priser, lokasjoner og ansatte blir synket automatisk. Nettstedet administreres via et skreddersydd grensesnitt i det norskutviklede CMS’et Sanity. Dette vil frigjøre tiden hos webredaksjonen slik at de kan jobbe mer med optimalisering, innhold og markedsføring.

Medvirkende

Foto

Pernille Münster & Leikny Havik Skjærseth

https://bow.no/

Kommunikasjonsstrategi

Christoffer Leborg